středa 6. června 2018

Knižní velikáni #1

Obrovské knihy... Určitě takové knihy znáte také. Jsou veliké, neforemné, nemůžou se vám nikam vejít, ale přesto to jsou největší ozdoby vaší knihovny. Rozčilují vás, protože se nemůžou nikam vejít! Ale milujete je, protože když se na ně podíváte, víte, že jsou vaše a že přes všechna úskalí jste je získali a vzdáte se jich jen v okamžiku, kdy vám je vytrhnou z posmrtně ztuhlých prstů vaší mrtvoly. Všichni máme takové. Ať už jsou jedinečné rozsahem stran, formátově, nebo ilustracemi  zkrátka jsou něčím výjimečné.
A my vám v naší speciální rubrice představíme ty naše.





Hra o trůny: Prostorový průvodce Západozemím



Čím jiným otevřít tuto novou rubriku než knihou, která všechna výše zmíněná kritéria splňuje na sto procent?

Obrovské leporelo, které když se roztáhne a vytvoří celou mapu fantastického světa, vám zabere minimálně tři metry čtvereční. Počet stran je sice lehce netypický... Pět stran není nic moc počet... Ale co na této knize typické je? Vazba je spojena magnetem, je bohatě (a nádherně) ilustrovaná, přenese vás zpátky do dětství, kde se za každým odstávajícím papírkem skrývalo neskutečné překvapení! Kniha je také rozměrově veliká a překvapivě poměrně těžká.



Jednu dobu byla tato publikace hit mezi fanoušky, jak seriálové tak knižní, Hry o Trůny. Jistě, taky jsem ji ve skrytu duše velice potřebovala, jenže já? Já tohle leporelo pro dospělé dostala k narozeninám. V době, kdy jsem měla zlomenou nohu, takže jsem se plazila po koberci, za sebou tahala sádru a nutně potřebovala rozložit to leporelo do kompletní velikosti. 



Ano, pokud uvažujete o koupi této krasavice, okamžitě se z vás stane dospělé dítě. Pokud máte nějakou neodkladnou práci a neprozřetelně vezmete leporelo do ruky, už tu práci nedoděláte. Rozhodně ne ten den. Protože na každé stránce se skrývají další a další krásné ilustrace, na každé stránce je jiný hrad a spolu s tím informace, které sice v mozku nepotřebujete, ale za deset let je budete sypat z rukávu, zatímco si nebudete moct vzpomenout jak se pracuje se základními nástroji.


V tomto průvodci se zkrátka dozvíte o všem něco. Každý tvor, který v našem světě není má svůj vlastní kousíček leporela, jako třeba tito draci, také se tam můžete dočíst o Zlovlcích, obrech od Divokých, Bílých chodcích i o tom, k čemu slouží ve fascinujícím světě Západozemí havrani.


Také si můžete prohlédnout některé vychytávky z hradů, třeba takové jimiž prosluly. V tomto případě to jsou Měsíční dveře. Protože malý Robin chce vidět toho malého muže letět.



Ano, je to velikán. A já jsem ráda, že je u mě v knihovně a zabírá si své zasloužené místo. Kniha od nakladatelství Slovart, kterou jsem dostala darem k dvacátým (? myslím...) narozeninám, která mi udělala radost a těší mě do dnes! Protože vždy, když mám chmury, stačí otevřít knihu a já se ocitám v Západozemí (kde bych touto dobou byla již nejspíš po smrti, ale třeba taky ne).

Zdroj

6 komentářů:

  1. Tak tahle kniha vypadá naprosto nádherně. Hry o trůny nesluduji ani nečtu, ale tahle kniha je naprosto boží. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je skvělá! Vážně potěší úplně všechny, co jí vidí 😊

      Vymazat
  2. Nejsem zrovna nijak očarována příběhem "Hrách o trůny" nějak mě to vzalo a proto nečtu ani nesleduju nic, ale ta knížka vypadá tak úžasně.. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stojí za to si ji alespoň prohlédnout, když je možnost! Je úžasná!🙂

      Vymazat
  3. Tak to je opravdu velikán :) Hra o trůny je u mě zatím v klasické verzi asi největší z velikánů mé knihovničky :) Ale líbilo by se mi mít i tuto knihu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to vážně lahudka k tomu skvělému příběhu! 🙂

      Vymazat

Každý komentář, včetně těch negativních, nás potěší, ploutev na to!