čtvrtek 2. května 2019

Knihy a hry #1: Harry Potter 1. část

Harry Potter, jméno, které zná celý svět. Nejdřív si podmanil srdce čtenářů, poté přeskočil na filmová plátna a hry samozřejmě nemohly zůstat jen tak stát opodál. Nemálo rodičů bylo donuceno v Harry Potterovské horečce nějaký ten díl koupit a získat si tak chvíli klidu, když jejich dítko zkoušelo virtuální kouzla. 

Výsledek obrázku pro harry potter games

Harry Potter and the Philosopher's stone (2001)

Výsledek obrázku pro harry potter game playstation 1 Tak jo, tuhle hru si jednoduše musíte všichni pamatovat. Já tedy rozhodně ano. Od někoho jsme si půjčili originální disky a dokonce jsme splašily i české titulky. Tahle hra pro mě byla neuvěřitelným pokladem, měla totiž všechno co jsem si přála. Kouzla, famfrpál, Bertíkovy fazolky, čokoládové žabky i zlého Malfoye nebo uslintaného Chloupka. Co si budeme povídat, grafika je ve srovnání s dneškem naprosté dílo hrůzy, ale na tehdejší dobu to byl jednoduše krásný zážitek a to částečně i díky skvělému soundtracku. K mému velkému překvapení vyšla hra ještě před filmem, což se nestává příliš často. Dějově se velmi výrazně držela knih, toho si můžeme všimnout například když se Harry snaží dostat ke kameni mudrců a musí v podzemí vyluštit hádanku s lektvary, která je i ve hře, ale ve filmu zobrazena nebyla. Stejně je na tom i postava Protivy, kterého musíme ve hře také porazit.

V principu se jedná o hopsačku s kouzly. běháte po bradavicích a okolí (začarovaný les, famfrpálové hřiště, skleník), sbíráte Bertíkovy fazolky, učíte se různá kouzla, která pak posíláte na všechno, co se hýbe. Samotná kouzla se učíte obkreslováním tvarů (daleko těžší než se zdá). Skrz hru dojde i na vypjaté momenty jako útěk před Trollem, honička s Malfoyem o pamatováček nebo hodiny famfrpálu. Celou hru můžete sbírat do alba kouzelnické karty. Jediným velkým mínusem je, že hra se ukládá pomocí knihy, kterou nacházíte různě po cestě, nedá se tedy ukládat kdykoli chcete. Nedá se v příběhu ani vracet, tudíž jestli vám nějaké kouzelnické karty uniknou, smůla.

Platformy: PC, PlayStation 1, PlayStation 2, Xbox, Gamecube
Vývojář: KnowWonder
Hudba: Jeremy Soule

Harry Potter and the Chamber of Secrets (2002)

Výsledek obrázku pro harry potter and the chamber of secrets game pcDruhý díl bere to co fungovalo v díle prvním a ještě to všechno vylepšuje. Tentokrát však kopíruje film a nikoli knihu. Hlavní příběh již není tolik lineární a vy se můžete po bradavicích volně toulat, nebo venku létat na koštěti (pouze v PlayStation verzi). Podíváte se například do společenské místnosti, velké síně, sklepení anebo na pohyblivé schodiště. Stejně tak nemusíte nutně pokračovat v příběhu, ale můžete plnit i drobné vedlejší úkoly. Opět sbíráte sběratelské karty, tentokrát rozdělené na zlaté, stříbrné a bronzové. Objevujete tajné místnosti, učíte se nová kouzla a můžete vyzvat na souboj další kouzelníky, za což dostáváte fazolky. Na souboje můžete dokonce i sázet.

Nasbírané fazolky konečně můžete využít a to na nákup karet, lektvarů, které vám vylepšují zdraví anebo k sázení na souboje. Dokonce už záleží i na sbírání bodů pro vaši kolej. Hra ubírá různé logické a prostorové hádanky a nahrazuje je více akčními sekvencemi a souboji. Závěrečný boj s baziliškem je opravdovou lahůdkou.

Platformy: PC, PlayStation 1, PlayStation 2, Xbox, Gamecube
Vývojář: KnowWonder
Hudba: Jeremy Soule

Harry Potter and the Prisoner of Azkaban (2004)

Související obrázekHlavním novým prvkem ve třetím díle je přítomnost Rona a Hermiony. Ty sice byly i v předchozích dílech, ale pouze jako pasivní pozorovatelé. Teď vám naopak pomáhají, aktivně kouzlí a dokonce si za ně i trochu zahrajete, což je příjemná změna. Každý z nich ovládá jiná kouzla a tak vám jsou konečně Ron a Hermiona nějak k užitku. Lehce se zvedá obtížnost plnění úkolů (ale pořád jednoduché). Třetí díl bohužel nepřináší žádné velké změny a v mnohém spíše zaostává. Herní prostřední je menší, převážně Bradavice jsou prostorově dost omezené. Hra se také začíná výrazně řídit filmem a tak stejně jako v něm je zde zcela vynechán famfrpál. Ten je ale nahrazen létáním na Gryfovi, které je tak nádherné, že to té hře snad odpustím.

Velký rozdíl je však ve verzích hry, které působí skoro až jako dvě rozdílné hry. Na PlayStationu můžete například na Gryfovi létat volně, což v PC verzi nejde. PlayStation verze také přidává různé puzzle, má plnohodnotné filmečkové přechody (cutscény) a obecně funguje plynuleji, čert ví proč.  

Platformy: PC, PlayStation 2, Xbox, Gamecube
Vývojář: KnowWonder
Hudba: Jeremy Soule

Harry Potter and the Goblet of Fire (2005)

Výsledek obrázku pro harry potter and goblet of fire gameVšechno dobré musí jednou skončit. Všechno co bylo na předchozích skvělé a zábavné bere čtvrtý díl a hází to do koše, kde to následně ještě zapálí. Hra se již striktně drží filmu a vůbec nedovoluje jakékoli zkoumání prostředí, které bylo v minulých dílech možné. Postupujete příběhem a krom předem určených kapitol se jednoduše jinam nedostanete. Kamera se přesunula do tzv. ptačí perspektivy a tak vidíte na všechny postavy, jenže kamera častokrát nefunguje, zasekne se ve špatném úhlu, postavy naráží do zdí a vůbec nespolupracují. Na druhou stranu hra nabízí multiplayer až pro tři hráče, takže pokud to hrajete s kamarády, takové peklo to asi není. Veškeré sběratelské předměty nahrazuje jediný erb v každé kapitole, který ještě opravdu potřebujete nalézt (což je častokrát vážně otrava), protože odemyká další kapitoly. Jako plusy mohu zmínit pěkné efekty kouzel anebo vylepšování schopností pomocí fazolek.

Platformy: PC, PlayStation 2, Xbox, Gamecube, PSP
Vývojář: KnowWonder
Hudba: Jeremy Soule

Harry Potter: Quidditch World Cup (2003)

Výsledek obrázku pro harry potter quidditch world cup gameSportovní hry byly vždy oblíbenou herní záležitostí a ten nejoblíbenější kouzelnický sport přeci nesměl chybět. V téhle hře se vám ho dostane až až. Jak název napovídá, zúčastníte se mistrovství světa ve famfrpálu. Jsou tu k dispozici 4 bradavické koleje a několik národních týmů z jiných zemí, například Irsko, Bulharsko (a Viktor Krum s ním!), Anglie nebo Španělsko. Hra poprvé nabízí opravdový multiplayer (tehdy dva lidi u jednoho počítače) ale pouze v případě exhibičního zápasu. Nejdříve hrajete za vámi vybranou kolej o školní pohár a postupně se propracováváte až k světovému turnaji. Skrz hru opět sbíráte karty, nakupujete a vylepšujete košťata nebo plníte vedlejší výzvy a úkoly. Bohužel hra toho opravdu víc nenabízí a pokud ji chcete mít na 100% splněnou (všechny kartičky a výzvy), stává se vcelku repetitivní a nudnou.

Platformy: PC, PlayStation 2, Xbox, Gamecube
Vývojář: EA (Electronic Arts)
Hudba: Jeremy Soule

To je pro dnešek vše. Myslím si, že toho je až dost, vzhledem k tomu, že tento článek bude mít dohromady tři (!!!) části. Hráli jste některou z těchto her? Bavily vás? Dejte nám vědět.

Zdraví Dortíček & velrybí crew

14 komentářů:

  1. Hrála jsem ty základní a celkem nedávno jsem si zase pustila čtyřku :D Teda moc jsem nehrála, protože mě brzo zas vyhodili, ale aspoň na chvíli jsem vypla. A famfrpál a souboje mi nikdy nešli, stejně jako lítání na Klofanovi a tak, já jsem stále radši na kouzla, no

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S famfrpálem jsem také hrozně bojovalo, ale výlety na Klofanovy jsem zkrátka milovala, ale kouzla byla také bezvadná.

      Vymazat
  2. My se ségrou pořád jedeme LEGO Harryho, to je neskutečná sranda :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lego hrám se budu věnovat ve třetí části článku, ale máš rozhodně pravdu, taky jsem se u nich nemálo nasmála!

      Vymazat
  3. Tyhle hry na PC jsem proste milovala. Na středni jsme to po skole chodily s kamoskou hrat ke me domu..:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vidím, že to měli všichni velmi podobně, kolik jsem se toho nahrála já u kamarádky doma :D

      Vymazat
  4. Hrála jsem první dva, třetí se mi sekal, takže tím to skončilo. Ale přesto jsem je hrála dost často a v budoucnu bude nejedno opáčko :D Tyhle hry prostě zbožňuji :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsou parádní, první tři díly měly jednoduše úžasnou atmosféru. Při psaní jsem si rovnou stáhla druhý díl :D

      Vymazat
  5. Hrála jsem dvojku na PS1 :-D A docela bych si nějakou zahrála. :-D Divím se, že z toho světa ještě není nějaká pořádná, současná. Ale co jsem viděla na YT tak unikl kus nějaké HP hry, která vypadá hooodně luxusně. Tak snad :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je fakt, že nějaká dobře zpracovaná hra by měla velký potenciál, teď to jen nezkonit až to budou dělat :D

      Vymazat
  6. Skvělý článek a nápad :) Úplně jsem si vzpomněla, jak jsem byla do Harryho zažraná a nadšeně hrála obě první hry :)Kvůli tomu jsme si pořídili Playstation :) Jen jsem je nikdy až do konce nedohrála , škoda:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. :) Za mě musel boj s Voldemortem zase vyhrát brácha, takže určitě nejsi sama :D.

      Vymazat
  7. Přítel říkal, že HP hry nejsou moc dobré, takže jsem trochu odrazená to někdy zkusit, ale kdo ví. :D

    OdpovědětVymazat

Každý komentář, včetně těch negativních, nás potěší, ploutev na to!