pondělí 17. dubna 2017

Buď a nebo tag

Jsem absolutně nerozhodná osoba, nad vším přemýšlím tak bilionkrát a dělá mi problém vybrat si už jen mezi polevou na dortíku natož nad něčím větším (třeba nad příchutí popcornu!). No a proto si myslím, že tag, kde si musím vybrat mezi dvěma lákavými možnostmi by mohl být zábava. Takže? Hyjé! Tedy spíš, plavme!




Tag jsem si půjčila od Šárky z jejího Knižního ráje, můžete se podívat rovnou i na její verzi. 

Číst jenom mužské autory nebo jenom ženské autorky? 
Dobře, hned první otázka a já jsem v háji. Jenže když se podívám na své nejoblíbenější autory, skoro všechno to jsou muži, i má knihovna je tak ze 70% mužská záležitost. A přesto mi mužští autoři poskytují mé oblíbené hrdinky a vůbec zajímavé ženské postavy. Pravda je taková, že ženské autorky a jejich hrdinky mě povětšinou rozčilují. Volím tedy mužské autory. *z dálky se ozývá dusot vzteklých feministek*

Číst jenom trilogie nebo jenom knihy bez pokračování? 
Je to těžký tag. Já mám různé vícedílné ságy ráda, Odkaz dračích jezdců, potom třeba knihy Lauren Oliver, Pána prstenů, Zaklínače a vůbec hromadu dalších sérií. Jenže problém v trilogiích bývá ten, že málokdy je každá kniha nutná, často bývají zbytečně natahované a vyplněné vatou jen kvůli popularitě. Ale zase moje nejoblíbenější příběhy jsou výlučně vždy jen jedna (tlustá, ale stále jedna) kniha. Opět tedy volím druhou možnost.


Nakupovat jen v kamenných knihkupectvích nebo jen v e-shopech? 
Jedině knihkupectví! Jasná odpověď. Já vím, že eshopy jsou často levnější a vše vám doručí až pod nos, ale to prostě není ono! Já si musím knihami listovat, hezky si je ohmatat, podívat se na jakém jsou papíru, přečíst pár vět, procházet regály a prohlížet nové i starší knihy, dýchat vůni nově vytištěných kniha a... no tak se zase uklidníme. Rozhodně kamenné knihkupectví.

Vidět vždy nejdřív filmovou verzi knihy nebo naopak nikdy nemít možnost film vidět?
Popravdě neznám moc filmových verzí knih, které by se vyrovnaly nebo dokonce předčily předlohu. A taky nemám ráda, když mi někdo předhazuje, jak mají postavy vypadat, takže asi možnost nikdy nevidět film. U některých knih by mě to mrzelo, třeba Pána prstenů nebo Atlasu mraků, na druhou stranu se zatím statečně vyhýbám filmovému zpracování jakékoli Irvingovi knihy, protože si jednoduše nechci zkazit dojem

Číst jen papírové knihy nebo jen e-booky?
No já ještě nikdy e-book nečetla a nemám to zatím v plánu, takže zde je to jasné.

Být recenzent z povolání nebo spisovatel?
Vždycky jsem chtěla být spisovatelkou, jenže postupem času jsem zjistila, že to asi není žádný med. A Stephen King mě ve svých knihách přesvědčil, že to se spisovateli nedopadá úplně dobře. Ehm ehm Misery ehm ehm Pytel kostí. Spokojím se tedy s recenzentem, který nebude mít miliony fanoušků ani peněz, ale zase neskončí zavřený a zdrogovaný u psychicky labilní fanynky.

Mít víc času na čtení nebo více peněz na knihy?
Jsem knihovnice, denně mám chuť si napůjčovat tak půlku našeho fondu, a kdyby mi někdo dal čas i na to ho přečíst, byla bych neskonale vděčná. Knihy se dají vždycky půjčit, čas bohužel ne. První možnost je jasná.

Zbožňovat knihu, kterou všichni nesnáší nebo nesnášet knihu, kterou všichni zbožňují? 
Kdo pozoruje velryby déle, tak ví, že v tom druhém máme vcelku dlouholetou praxi. Nám (oběma velrybám) populární knihy ve většině případů nesednou a často jsme za to na virtuální písečné pláži lynčovány. Ale co, nám to nevadí, aspoň je zábava.

Být knihkupec nebo knihovník? 
He he he. Otázka na tělo pro někoho, kdo studuje knihovnictví. Mohla jsem si vyzkoušet obě profese a zvolila bych vždy knihovníka. Pracovat jako knihkupec ve velké samoobsluze s knihami, to jednoduše není pro mě. Málokdy tam jde opravdu o literaturu, ale vše je pouze o tlaku na PRODEJ PRODEJ PRODEJ, nic jiného jsem tam nezažila. Jako studentka knihovnictví vím, co všechno být knihovníkem obnáší a že to není jen o pípání knih na výpůjčním pultě. Možná to není extra placená profese, ale je důležitá a neuvěřitelně mnohostranná.

Žakelína má jasno!

Neodkázat číst v leže nebo nedokázat číst v dopravním prostředku? 
No... já na cestách trávím spoustu času, neustále někam dojíždím, představa, že bych nedokázala číst ve vlaku nebo autobuse, mě dost děsí, to bych pak asi nepřečetla už vůbec nic. V leže skoro nečtu, musím se furt převracet z boku na bok a to mi otravuje a štve. Volba je tedy jednoduchá.

A jak byste zvolili vy? Která buď a nebo jsou pro vás nejtěžší a která naopak jednoduchá jako facka? Napište do komentářů nebo taky vyplňte tag a pošlete odkaz, ráda si počtu.
Váš Dortíček a velryba Žakelína!

8 komentářů:

  1. Super tag, konečně nějaké smysluplné otázky :D s autorkami mám stejný problém jako ty, taky mě jejich hrdinky většinou rozčilují :)
    http://fantasyalatriel.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě ty ženské autorky jednoduše málokdy sednou, jsem ráda, že nejsem sama! :D

      Vymazat
  2. Tag mám rozpracovaný, mohla bych ho konečně dodělat. Díky za připomenutí :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není vůbec zač :D Až doděláte, pošlete odkaz ;)

      Vymazat
    2. :)
      http://story-huntress.blogspot.cz/2017/04/bud-nebo-tag.html#more

      Vymazat
  3. Jsem ráda, že tag zaujal, byť jsem ho nevymyslela, ale jen šířila dál :) S tím prodejem ve velkých knihkupectvích souhlasím, tam bych dělat nechtěla. Já mám pořád tu vizi malého antikvariátu, ale obávám se, že ta se mi nesplní a budu jen dál nít :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ... dál snít... vypadlo mi písmenko a kdyby se tam dosadilo třeba „h“, asi by to nebylo to, co jsem myslela :))))

      Vymazat
    2. Četla jsem, ale jelikož jsem kopírovala tvojí upravenou verzi přišlo mi lepší dát zásluhu tobě:D Malý antikvariát by byl krásný, až vyhraju sportku a nebudu se muset starat o peníze, zařídím si ho!

      Vymazat

Každý komentář, včetně těch negativních, nás potěší, ploutev na to!