středa 30. prosince 2020

Vánoční knižní nadílka

 Naší knižní nadílku jsme vám již na našem blogu představily, ale co naše knižní nadílka? Co nám Ježíšek nechal pod stromečkem? Nemůžeme se sice chlubit velkými sloupci knih, ale i tak jsme asi byly vcelku hodné po celý rok.



Dortíček

Přiznám se, nemám ráda knižní překvapení pod stromečkem. Lidí, co se mi zaručeně trefí do vkusu je pomálu a tak radši každý prosinec vypíšu několik konkrétních knih, než abych se pod stromečkem snažila tvářit nadšeně nad něčím, co mi radost určitě neudělá. Ale i přes veškerou mojí snahu se několik překvapení objevilo a opět přichází má oblíbená reakce. 


Pojďme se na to tedy podívat pěkně z blízka:


Ursula K. Le Guinová - Gwilanina harfa a jiné povídky


Nová Gnómovka je u mě pod stromečkem již tradice. Le Guinovou jsem objevila nějaký rok a něco zpátky díky jiné knize od nakladatelství Gnóm a to Vyprávění. Zamilovala sjem se do autorčina stylu natolik, že jsem si hned pořídila Kroniky Zeměmoří v originále a mlsně si brousila zuby na tuhle sbírku. Kvůli nedostatku času mi navíc povídkový formát vyhovuje daleko více, než samostatné romány. Takhle dostanu průřez autorčinou tvorbou v jedné skvěle zpracované knize a ani se u toho nezapotím.

 
Karel Jaromír Erben - kytice, Ilustrace: Míla Fürstová


Jsem velký milovník Kytice už od malička. Mám ráda její filmové zpracování, před rokem jsem na ní byla v Národním divadle a některé balady odříkám zpaměti. Není tedy žádné překvapení, že jsem tuhle krásku jednoduše musela mít. A očividně jsem o ní mluvila tolik, až se mi sešla dvakrát. Ilustrace jsou skvostné a asi určitě věnuji tomuto vydání vlastní článek, ať se také pokocháte.

N.K. Jeminisin - série Zlomená země 


Už si ani nepamatuji, kdy mě naposledy nějaká série tak moc vzala a to jsem jí ještě ani nedočetla. První dva díly jsem měla půjčené z knihovny a přečetla je hned po sobě. Hltala jsem příběh, jak kdybych desítky let nic nečetla. Drsná kniha s prokreslenými hrdiny, kterým fandíte i když se s nimi realita nijak nemazlí. Famózní, jednoduše famózní. Více o prvním dílu si můžete přečíst v neviditelných knihách zde.  Nakonec jsem usoudila, že bytostně potřebuji sérii vlastnit a zde konečně přichází vhod mít tolik sourozenců, každému napíšete o jeden díl a série je doma! 


Kate Mooreová - Felix z nástupiště č.1


Jedno z letošních naprostých překvapení o kterém ani moc nevím, co si myslet. Není to literatura, kterou bych běžně četla, ale nevidím důvod proč by mě nemohla trochu zahřát u mého cynického srdíčka. Řadu let zpátky jsem dostala podobnou knihu, o kocourovi z knihovny Deweym a ta se mi ve výsledku vlastně líbila moc. Tak uvidíme, jak mě (ne)potěší kocour z nádraží. 

Lesníček

U mě pod stromečkem to letos nebylo moc překvapivé, ale s ohledem na okolnosti můžu být ráda, že tam alespoň něco málo bylo, tudíž tři knížky považuji za docela dobrý počet.

Terry Pratchett: Malí Bohové

 
Zbožňuji knihy od Terryho! Ale přišla jsem jim na chuť bohužel poměrně pozdě, takže jsem teprve tak v polovině všech Zeměplošských příběhů. Ale na tuhle se moc těším! Je vyprávěná z pohledu želvy, která na sobě nese čtyři slony a ty mají na zádech Zeměplochu. Podle mě to bude celkem hlína! A rozhodně sázka na jistotu!


Suzanne Collins: Balada o ptácích a hadech


Nejsem příznivce YA literatury, ale myšlenka Hungergames mě celkem chytla, proto se těším, až se pustím i do knihy, která stojí u počátku Hladových her. Přeci jen, pokud jste s touto serií lehce obeznámeni, tak víte, že první dva díly se odehrávají v 74. a 75. ročníku Hunger Games, ale tato kniha se odehrává během desátých her. Bude to zajímavá retrospektiva, uvidíme, jak se to vyvine, hodnocení jsou celkem rozporuplná, ale uvidíme, jak se k tomu Collins postavila. 

Kristýna Sněgoňová a František Kotleta: Operace Thümmel

Sice těmhle knihám na kterých spolupracuje víc autorů moc nefandím, ale toto je Kotleta, takže předsudky stranou a dejte mi mojí knihu!!!
O vesmírné invatzi na zemi kotleta už psal, ale podle všeho to byl jen takový lehký fantasy čejík oproti tomu se tato kniha zdá být tuhou sci-fi (jako tradičně budek niha plná nábojů, zbraní, krve a všech ostatních tělních tekutin), tudíž se ten sci-fi nerdík uvnitř mě klepe nedočkavostí a nadějí na super akční počtení!

(Vlastní fotku nemám, protože jsem knihu neuvědoměle půjčila tátovi, který mi ji furt nevrátil!)


A co vy? Jaké hranaté tvrdé dárky jste pod stromečkem objevili? Překvapilo Vás něco nebo jste si byli svým seznamem stoprocentně jistí? Pošlete odkazy nebo nám to napište do komentářů, jsme zvědavé!
Zdraví Dortíček, Lesníček & velrybí crew.



8 komentářů:

  1. Na Páté roční období se teprve chystám, a vzhledem k tomu, že jsem snad ještě neslyšela jediný špatný ohlas, jsem opravdu zvědavá.
    Pod stromečkem mě žádné knižní překvapení nečekalo, věděla jsem, co tam najdu. A našla jsem Neobyvatelnou Zemi a Vládu módy z Hostu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Snad ani nejde vyjádřit slovy, jak moc Páté roční období doporučuji! Určitě pošoupnout na první příčky to-read listu. Host prostě umí skvělé knihy, jak tak koukám ;).

      Vymazat
  2. Já dostala jen jednu knížku, Normální lidé. A navíc jsem ji dostala doma v Česku, takže si ji přečtu nejdřív tak v březnu... :D

    Nicméně, brzy bude půlnoc, přeji vše nejkrásnější a hodně hezkých knižních zážitků v roce 2021! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na tu jsem slyšela samou chválu, tak se snad máš na co těšit, ona ta knížka naštěstí neuteče :D.
      Šťastný nový rok i tobě, ať je vydařenější než ten minulý! :)

      Vymazat
  3. Ke všem knihám gratuluji a přeji ať se líbí. :) Nové vydání Kytice se mi doma jako dárek také objevilo a je naprosto dokonalé. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je skvostné! Zcela mi učarovalo, pořád v něm listuju a ne ane se nabažit.

      Vymazat
  4. No tedy, to jsou samé parádní přírůstky :) Tak přeji hezké čtení :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkujeme, třeba inspirují k nákupu či zapůjčení ;)

      Vymazat

Každý komentář, včetně těch negativních, nás potěší, ploutev na to!