pondělí 11. února 2019

Jaký jsem čtenář TAG?

Už tu opravdu opravdu opravdu dlouho nebyl žádný TAG a přitom mě je tak baví vyplňovat! V tomhle se dozvíte něco více o mě -  Dortíčkovi. O tom co, jak, kdy, kde a proč vůbec čtu.  Našla jsem ho u Alyss.

Výsledek obrázku pro reading whale

1. Máš doma určené místo na čtení?
Já si doma zase tak moc nečtu, ale když už tak výhradně v posteli, protože nikde v  domě jednoduše není pohodlnější místo.

2. Záložka nebo kus papíru? 
Když je nouze poslouží jako záložka opravdu cokoli, ale poslední dobou se mi nahromadily samé krásné záložky a tak se je snažím využívat a i je střídat, aby to těm ostatním nebylo líto (jo, vím, že je to divný).

3. Můžeš přestat číst kdekoli nebo musíš dojít ke konci kapitoly, stránky a podobně?
Pokud mám čas ráda končím kapitolou nebo alespoň nějakým uceleným úsekem. Jenže často ten čas nemám a tak končím uprostřed strany a pak bývám lehce zmatená.

4. Jíš nebo piješ během čtení?
Někdy si ke čtení udělám čaj, ale často pak na něj úplně zapomenu, takže nevím jestli se to vůbec počítá. Dřív jsem si četla u oběda, když jsem v práci měla hodně krátké pauzy, ale není to ono, člověk si pak neužije ani čtení ani jídlo.

5. Můžeš číst při poslouchání hudby nebo dívání se na televizi?
Vůbec. Už jsem si odvykla filtrovat běžné okolní zvuky, ale při hudbě ani televizi se nedokážu dost dobře soustředit, protože se snažím vnímat od všeho trochu a ve výsledku nevnímám pořádně ani jedno

6. Jedna kniha nebo všechny najednou?
Skoro vždycky jedna. Nemám ráda více rozečtených knih, mám v tom potom hrozný brajgl. Jedinou vyjímkou sou povídkové knihy (kde spolu povídky nesouvisí) nebo knihy, které už jsem četla spoustukrát a občas si před spaním pročtu nějakou tu oblíbenou pasáž.

7. Čtení nahlas nebo potichu ve své hlavě?
Nahlas jsem párkrát četla pohádky kamarádovi v Anglii a to je tak všechno. Ono je to překvapivě docela únavné. Občas si přečtu nějakou větu nahlas když ji úplně nechápu nebo na mě opravdu hodně zapůsobí.

8. Čteš dopředu nebo přeskakuješ stránky?
V sáze ledu a ohně jsem četla části s Daenerys tak, že jsem si četla tak ob tři, čtyři věty protože tu postavu fakt nemám ráda a chtěla jsem to mít rychle za sebou. Jinak se snažím hlídat a vážně číst větu po větě, ale to napětí se někdy nedá vydržet!

9. Píšeš do knih?
Zásadně ne. Jedině lepíky. Všimla jsem si, že dost bloggerů to dělá a je to jejich volba a mě to nijak nepobuřuje, ale sama bych asi nebyla schopná do knihy psát.

10.  Jakou knihu máš rozečtenou? Jakou se chystáš číst?
Právě čtu Prachoužrouty od Paola Bagicalupiho a je to skvělé. Skoro vůbec vám nevysvětluje svět, ale přitom knížka hrozně rychle vtáhne a nutí vás číst dál a dál. Chystám číst Kalderu od Johna Flannagana a samozřejmě další knihu Joea Abercrombieho, kterou mi doporučil a zapůjčil kdo jiný než Lesníček.

11. Jak nacházíš nové knihy ke čtení?
Hodně přes Lesníčka, ta mi vždycky doporučí něco skvělého. Jinak si ráda zajdu do knihkupectví nebo do knihovny a jenom tak brouzdám, probírám se knihami a koukám, co mě zaujme. Občas se rozhlížím i po instagramu.

12. Kdy si začala číst?
No tak naučila jsem se číst pravděpodobně v první třídě nebo těsně před ní, ale velký čtenář jsem byla vždycky. Rodiče mě a bráchům hodně četly a ve mě to už zůstalo a tak jsem četla kdy jsem mohla. Myslím, že mojí první sólo přečtenou knihou byl kocour Vavřinec.

13. Jak často si kupuješ knihy? 
Teď už o dost méně hlavně protože jsme zase student a nemám příjem. Ale obecně se teď snažím vlastnit jen knihy, které vážně "potřebuju" nebo jsou pro mě důležité a ty co mě jen zajímají, si půjčit. Kdybych to měla zprůměrovat kopím si tak dvě tři knihy za půl roku.

14. Jak často se podíváš na poslední stránku knihy? 
Vícekrát než bych měla. Dřív jsem to dělávala pravidelně a vždycky jsem si četla poslední větu, to byl hrozný zlozvyk. Teď se snažím trochu se ovládat, ale ne vždy se mi to povede.

2 komentáře:

  1. Jé, to je dobrý tag, navíc ani ne moc dlouhý a vypadá to, že bych na všechny otázky dokázala odpovědět. :D Tak si ho asi vyplním taky, doufám, že nevadí. ^^
    PS: Číst poslední stránky je zlo! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S chutí do toho!
      Já vím, já vím! Ale tomu jednoduše nešlo odolat! Bylo to silnější než já :D

      Vymazat

Každý komentář, včetně těch negativních, nás potěší, ploutev na to!