pátek 14. září 2018

Žakelína loví v knihobudkách #7

Občas když přicházím ke knihobudce, už zdálky rozpoznávám některé tituly. Jejich obálky mezi ostatními svítí a lákají mě, abych si je vzala sebou. Kdo by těm sirénám, ehm tedy knížkám, mohl odolat? Tentokrát to byla knížka z dob dávno minulých, taková malá hororová jednohubka pro děti. 


Clive Barker - Zloděj duší

Naprosto přehlížený mistr hororu. Víte, ono když se řekne horor, koho si vybavíte? Kinga a fajnšmekři Lovecrafta, konec. Přitom Clive Barker píše horory jako nikdo jiný. Jeho knihy jsou děsivé, plné odpuzujících postav, kterých byste se nechtěli dotknout ani deseti metrovou tyčí. Tak třeba jeho legendární knihy krve, povídky, které mě přivedly ke čtení hororu a které mi do teď nahání husí kůži. Tak třeba jen pro příklad: povídka u muži, který předstírá, že mluví s duchy a jejich údajná poselství píše na zdi (a dost na tom vydělává), což reálné duchy fakt nakrkne a tak se rozhodnou, že svoje poselství vyřežou do jeho kůže. To vás naučí zahrávat si.

Každopádně, Barker napsal i několik knih pro mladší čtenáře, tak třeba celou sérii Abarat. Ale v roce 1992 vydal i tuhle jednohubku, která se ke mě dostala když mi bylo nějakých čtrnáct let a já si ji zamilovala,

Malý Harvey Swick je vcelku znuděné dítě. A zázračný dům pana Hooda je jednoduše báječné místo. Můžete tam mít všecko, co si jen budete přát. Všechny hračky, které vám rodiče nikdy nechtěli koupit, k snídani můžete mít klidně čokoládu a vánoce tam jsou několikrát do měsíce. No neberte to. Až příliš pozdě si Harvey uvědomí, že dům si na svých obyvatelích vybírá krutou daň. 

Tahle tenoučká knížečka (144 stran) je skvělou hororovou pohádkou pro všechny čtenáře. O to víc mě potěšilo, když na mě zasvítila z naší nádražní knihobudky. V návalu nostalgie jsem jí čapla a utíkala na vlak, ale tuhle si pro změnu nenechám. Chci, aby udělala radost dalším lidem, dám si rychlý re-reading a pošlu jí dál.

Co vy a vaše úlovky z knihobudek, pochlubte se!
Zdraví Dortíček & velrybí crew





2 komentáře:

  1. U nás v okolí žádné knihobudky -alespoň pokud vím - nejsou. Na nádraží máme ale takový ten regál od knihovny "Kniha do vlaku" a tam jsem si jednou vzala Černý obelisk od Remarqua. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také máme poličku s nálepkami "kniha do vlaku" - tam jsem jí také ulovila, já jen všemu říkám knihobudka :D A Remarque je skvělá volba!

      Vymazat

Každý komentář, včetně těch negativních, nás potěší, ploutev na to!