neděle 29. listopadu 2020

Žakelína loví v knihobudkách #14

Řekla jsem to jednou, řeknu to znovu. Knihobudky jsou nedoceněné literární pokladnice. Co jednoho čtenáře nudí, může být pro druhého dobrodružství. Co někdo považuje za brak, jiný vezme domů, div při tom nekřičí nadšením. Co vy s nezájmem odložíte, jiný si může zamilovat. Já vím, zní to jako patetické kecy, ale já si nemůžu pomoci. Knihobudky vpřed!


Karin Lednická - Šikmý kostel 

Žakelínu tentokrát nahradil nováček Igor

To si takhle po měsíci konečně přijedu domů a na stole leží jedna z nejopěvovanějších knih za poslední dobu. Nechápu, kde se tam vzala. Internetovým obchodům maminka zrovna neholduje, takže si ji určitě neobjednala. Možná si ji půjčila od snachy? Nebo dostala jako dárek? Ale od koho? 
Následuje přesný záznam konverzace:

"Ty jo, mami, kde si vzala Šikmý kostel?"
"V knihobudce! To koukáš co?"
"To kecáš. Vždyť vypadá kompletně nová."
"No, pěkně tam mezi nima svítila, tak jsem si jí hned vzala. Chceš ji půjčit?" 

Zázraky se dějí, Ježíš vstává z mrtvých a v nádražní knihobudce se objevují zánovní knihy. Pokud jste o této knize ještě neslyšeli, pravděpodobně žijete někde pod kamenem, ale v tom případě byste ani nemohli číst tento článek, takže jste Šikmý kostel určitě, alespoň koutkem oka, zahlédli. Debut, pro většinu čtenářů zcela neznámé, autorky mnohým učaroval a v knihkupectvích se po něm jen zaprášilo. O tom, jak moc se lidem zalíbil, svědčí i jeho absolutní vítězství v anketě Kniha roku od nadačního fondu Čtení tě mění. 

Čtenáři ji přirovnávají ke knihám Kateřiny Tučkové nebo mnohými opěvované Aleny Mornštajnové. Jednoduše krása střídá nádheru a recenze nešetří líbivými superlativy. Je ale Šikmý kostel opravdu tak dobrý nebo se jedná o další nafouknutou bestsellerovou bublinu? To bohužel zatím neumím posoudit. Jako u většiny takto populárních knih čekám, až všeobecné nadšení trochu poleví a sauronovo oko popularity zaujme jiná kniha a já si pak budu moci v klidu udělat vlastní názor. Je ale sakra dobré vědět, že si nebudu muset na knihu vystát několikaměsíční frontu v knihovně a místo toho si pro ni jen zajedu za maminkou.

A co vy a populární knihy? Necháte se strhnout davem nebo vás bestsellery naopak odrazují? Četli jste Šikmý kostel? Líbil se vám? 
Zdraví Dortíček & velrybí crew



4 komentáře:

  1. Ve většině případů se davem strhnout nenechávám, i když se samozřejmě objeví výjimka. :) Co se týče knihy Šikmý kostel, tu jsem dostala jako dárek, hned co vyšla a přestože mě moc láká, ještě jsem se k ní nedostala. :)
    Překvapuje mě, jaký poklad jsi v knihobudce objevila.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Někdy se člověku prostě nepodaří vzpeřít se běsnícímu davu, mně se to takhle stalo s Hrou o trůny, každý máme něco :D Určitě dej věděť až přečteš, já se s mým čtecím tempem dostanu k Šikmému kostelu tak..za dva roky když to půjde rychle :D

      Vymazat
  2. Wow, tak to je moc pěkný úlovek. Taky jsem už párkrát objevila nějaký poklad. :) A co víc - poslední dobou docela dost knížek do knihobudek dávám. Včetně těch nových a "in", protože je to pro mě snažší a smysluplnější než to prodávat (a muset to balit a chodit na poštu a řešit příjem těch pár korun a tak) :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Člověku se občas zadaří. :) A s tím dáváním ti naprosto rozumím. Také jsme s mamkou navozily již několik várek a jak se všechny hned rozebraly. Sharing is caring! :)

      Vymazat

Každý komentář, včetně těch negativních, nás potěší, ploutev na to!