pátek 27. března 2020

Žakelína loví v knihobudkách #13

Ještě než Coronavirus ochromil veškeré cestování kamkoli a spolu s tím i návštěvy mých oblíbených nádražních knihobudek, stihla jsem pro sebe ukořistit jeden kousek. Výběr byl tentokrát veliký. Od dětské pohádky z večerníčku, přes anglicky psaný horor až po životopis operní umělkyně. Já si však vybrala knížku z mojí oblíbené AAA edice od Arga.




Jhumpa Lahiriová - Tlumočník nemocí
Tlumočník nemocí - Jhumpa Lahiri | Databáze knih

Jsou knihy jejichž název vás zaujme natolik, že se prostě musíte zastavit a vzít je do rukou, abyste o nich zjistili něco víc. Pokud moje mozkové závity a komise dají, bude ze mě za rok a kousek právě tlumočník. Jistě chápete, že mě proto tento název nemohl nechat klidnou. Jenže knize chyběl přebal, mně mobilní data a navíc jak to tak na nádražích bývá, jel mi za chvilku vlak. Doufala jsem tedy v to nejlepší a útlou knížečku čapla.

K mému obrovskému překvapení jsem později zjistila, že autorka získala právě za tuto povídkovou sbírku v roce 2000 Pulitzerovu cenu. Panečku, co v těch knihobudkách člověk nenajde. Kniha v devíti povídkách pojednává o životě indických přistěhovalců v Americe. O tom jak se snaží skloubit tradice se vším tím novým a lákavým, co Amerika nabízí a najít rovnováhu mezi tak odlišnými životními styly. Přitom Indové narození v Americe zjišťují, že tlumočníky potřebují nejen pro vztahy s Američany, ale čím dál tím častěji i pro porozumění svým indickým příbuzným či partnerům.

Na knihu se těším hned z několika důvodů. Povídky mi v poslední době sednou daleko více než dlouhé obsáhlé romány. Taková dobře napsaná povídka je jako kousek výborného dortu, nepřesytíte se, ale zároveň si skvěle pochutnáte. Navíc mi došlo, že jsem pravděpodobně nikdy nečetla nic od indického autora/autorky a nejspíš ani nic z tamějšího prostředí. Přitom Indie je krásná země se zajímavými reáliemi a ještě zajímavějším náboženstvím. Těším se co všechno se z knihy dozvím.

Pro ukázku další verze obálek:

Interpreter of Maladies by Lahiri, Jhumpa (ebook)Interpreter of Maladies: Amazon.ca: Lahiri, Jhumpa: BooksInterpreter of Maladies - Wikipedia

A co vy? Četli jste někdy knihu z prostředí Indie nebo od tamějšího autora? Vzali/koupili jste si někdy knihu o které jste vůbec ni netušili? 
Zdraví Dortíček & velrybí crew



8 komentářů:

  1. Knihu vůbec neznám, ale souhlasím, že název zaujme na první pohled. :)) Naše obálka se mi nelíbí, za to hned první z dalších verzí je moc hezká a hned bych po ní sáhla.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je fakt, že ta naše působí dost depresivně, trochu jak z pohřbu nebo jiné smuteční události. Barvy holt mají vždycky něco do sebe, mně se nejvíc líbí asi ta prostřední, přijde mi, že Indii vystihuje nejvíc. Díky moc za přečtení :)

      Vymazat
  2. Mne sa naopak vaša obálka veľmi páči :) Podľa mňa je zaujímavá a oproti ďalším výnimočná...
    Nuž, ja som často siahla po knihách, o ktorých som nič nevedela vďaka ich obálke - ak bola prekrásne, tak som si knihu aj kúpila :D Dosť povrchné, viem, ale niekedy sú tie obálky také nádherné, že ti ani nevadí utratiť za knihu peniaze, a pritom nevieš či ti sadne :D Ale našťastie som mala poväčšine šťastie...tak napríklad moju srdcovú záležitosť (Vykúpená láska od Francine Riversovej z vydavateľstva Kumran) som si kúpila vďaka obálke a až potom som sa zamilovala aj do príbehu :) Niekedy sa oplatí risknúť...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Obálka je neodmyslitelnou součástí knihy, rozhodně bych neřekla, že je povrchní si kvůli ní knihu koupit :) Vždyť přesně tohle grafik chtěl! :D Jak se říká, risk je zisk a je super, že ti to takhle krásně vyšlo! :)

      Vymazat
  3. Kniha vypadá zajímavě, ale přiznám se, že česká obálka se mi nelíbí :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jedna věc se nikdy nemůže líbit všem, díkybohu za to, protože pak by všechno vypadalo stejně a to by byla sakra nuda. :D

      Vymazat
  4. Zajímavý úlovek, já zatím chodil knihy vždy věnovat do těchto "budek" než že bych si někdy něco vybral.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také chodím často darovat. Dost záleží na štěstí, někdy neobjevím nic zajímavého pár měsíců a jindy bych si odnesla hned několik kousků najednou. Snad brzy najdeš něco, co se ti zalíbí. :)

      Vymazat

Každý komentář, včetně těch negativních, nás potěší, ploutev na to!