neděle 15. dubna 2018

...když chcete retelling

Ach ty pohádky, nedají nám spát, že? Zbožňovali jsem je jako malí a tak nějak nám to zůstalo. Co kdyby se to ale odehrálo trošku jinak? Třeba vlk karkulku nesežral, Šípkovu Růženku nezachránil princ a Sněhurka přeci jen nebyla tak krásná, jak se o ní vypráví. Lidská fantasie je nezměrná a pohádky jsou skvělý zdroj inspirace. Ať žijí retellingy!

Související obrázek

Hned ze začátku z mého seznamu vyřazuji Měsíční kroniky Marissy Mayerové a Na lovu od Megan Spoonerové, protože ty, jak se mi zdá, zná opravdu každý. Místo toho přenechávám místo méně známým, ale o nic méně zajímavým kouskům.

John Connolly - Kniha ztracených věcí
Odpověď zní: ano. Opravdu mám tuto knihu ve třech různých vydáních. 
To nejlepší na konec? Vůbec, to nejlepší vám představím hned na začátek! Kniha ztracených věcí je... velmi zvláštní knihou a věřím, že ne každému sedne její vcelku temná a morbidní atmosféra. Nejedná se o klasický retelling jednoho příběhu, ale objevujeme se zde v říši, kde pohádky nabyly jaksi... děsivějších podob. Tak třeba červená karkulka se vlka nebála, spíš opak. Rozdala si to s ním. Šípková Růženka je krvelačná bestie, kráska sešívá lidi a zvířata, aby je pak mohla lovit. Trpaslíci jsou komunisti a byly to oni, kdo otrávili Sněhurku, protože to je tlustá nesnesitelná megera. Příběh o nevyhnutelnosti dospívání, zodpovědnosti a v neposlední řadě o síle příběhů.

Neil gaiman - Spáčka a vřeteno 

Kdo by neznal Šípkovou Růženku. Dívka prokletá sudičkou k věčnému spánku. A kdo by neznal Neila Gaimana? Autora takových kousků jako Sandman, Američtí bohové nebo Nikdykde. A teď tyhle dva spojte. Přidejte trochu Chrise Ridella a dostanete jednu z nejkrásnější pohádkových knih pro dospělé, která kdy vznikla. Nečekejte tu žádného prince na bílém koni, tady se dočkáte černé magie, silných žen a také nějakých těch trpaslíků. A neuvěřitelných ilustrací.

Marissa Mayer - Bez srdce

"Srazte jim hlavy!" Srdcovou královnu všichni známe. Krutou, šílenou a toužící po moci. Jenže jak se to říká... lidé se zlý nerodí (tedy většinou ne). Srdcová královna také byla kdysi jen dívkou (těžko k uvěření, že?) a mezi její záliby nepatřilo hraní golfu s plameňáky a sekání hlav, ale světe div se... pečení. Co se stalo předtím, než Alenka propadla králičí norou, nám vypráví osvědčená autorka Měsíčních kronik Marissa Meyerová.

Chris Colfer - Země příběhů
Taky jste si někdy přály setkat se se všemi pohádkovými postavami? Dvojčatům Alex a Connerovi se to podařilo. Ale jak se zdá, šťastně až na věky už neplatí ani v pohádkách. 
Šípková Růženka se snaží zmátořit své stále ospalé království, Karkulka si z vlků dělá předložky a zakládá parlament, Popelka marně touží po dítěti. Zlé královny si nedávají pokoj a naštvaná francouzská napoleonova armáda uzavřená v portálu jakbysmet. Jó, ani v pohádkách to není lehké.
Ač původně knihy pro děti, potěší čtenáře každého věku. Colfer píše vtipně, chytře a hlavně nápaditě, a tak mu mírnou šablonovitost příběhu jistě odpustíte. Recenze na první dva díly a i ten třetí samozřejmě máme!

BONUS:
Pýcha, předsudek a zombie 
Výsledek obrázku pro pýcha předsudek a zombie

Ano, je to pravda. Retelling nesmrtelné klasiky od Jane Austenové. Je tu paní Benettová, Elizabeth a její sestry, samozřejmě pan Darcy a zombie, hromady a hromady zombie. Nekecám, tahle knížka vážně existuje! A víte co je nejlepší? Ono to má i film! Svět je fascinující místo.

Související obrázek

Rozum a cit a mořské příšery
Výsledek obrázku pro rozum cit a mořské příšery
Máte pocit, že pan Darcy bojující se zombíky je trochu moc? Tak co teprve tohle! Tady máme ostrov plný pirátů a příšer s chapadly, jako by nebylo dost, že se musíte snášet namyšlené paničky. Člověk nemá chvilku klidu. A já si myslela, že mě už nemůže nic překvapit...

Tak co, zaujaly vás tyhle retellingy?  Ušel nám nějaký důležitý? A jaký je váš oblíbený? Budeme se těšit, zdraví Dortíček & velrybí crew

9 komentářů:

  1. Překvapivě jsem z knih nečetla nic a všechny mě zaujaly. Děkuji za tip. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Celkem hodně se mi líbil Rozlet Gemmy Hardyové (retelling na Janu Eyrovou) a Zakázané přání, to je převyprávění příběhu o Aladinovi a kouzelné lampě. :)
    Bez srdce a Zemi příběhů mám doma, a jestli je doporučují velryby, tak už je nebudu dál odkládat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zakázané přání jsem zahlédla v knihkupectví, ale nějak mě tehdy odradilo (už ani nevím proč). Za zZmi příběhů dávám obě ruce do ohně, tak moc dobrá ta série je!

      Vymazat
  3. Ne úplně klasický retelling, ale přesto pohádková inspirace je Škola dobra a zla, tu mám moc ráda. Pýcha, předsudek a zombie je jedna z nejotřesnějších knih, co jsem kdy četla. A to hlavně proto, že autor si v podstatě vzal text Austenové a jen tu a tam do něj nacpal zombie, aby se neřeklo. Film je v tomhle případě mnohem lepší. Když nic jiného, tak je to vážně zábavná parodie klasiky. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Školu dobra a zla pořád někde vidím, asi se mi vesmír snaží naznačit, že bych si jí taky měla přečíst. :D

      Vymazat
  4. Retellingy jsem zatím moc nečetla, ale pohádky mám moc ráda. Strašně mě baví seriál Once Upon a Time :D Určitě se do něčeho takového brzo pustím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud se ti líbí Unce Upon A Time, tak série Země příběhů je dokonalou volbou!

      Vymazat
  5. Pychu, preddudek a zombie jsem viděla, ráda bych si přečetla i knihu. Povedený retelling :D

    OdpovědětVymazat

Každý komentář, včetně těch negativních, nás potěší, ploutev na to!