sobota 2. listopadu 2019

NaNoWriMo je ju!

Je listopad. To znamená, že venku začíná být pěkně frišno, skoro všechno listí už spadalo ze stromů a pomalu, ale jistě začíná nákupní horečka okolo vánoc. Ale víte co ještě? Přece začíná NaNoWriMo. Že nemáte tušení o co jde? Od toho tu je tenhle článek. 

Výsledek obrázku pro nanowrimo 2019


Spoustu lidí, co se motá okolo literatury má sen, že napíšou vlastní knihu. Nesnažte se tvářit, že to tak není. Ale jen málu z nás se to opravdu podaří. Psaní totiž vyžaduje píli, disciplínu a neuvěřitelnou výdrž. Není to tak, že sedíte na zadku a vaše myšlenky se samy mění do nádherných vět a stránek a najednou máte úžasnou knihu, o kterou se budou nakladatelství prát. Psaní je sakra dřina, zeptejte se kohokoli.
Výsledek obrázku pro nanowrimo logo

National Novel Writing Month (NaNoWriMo) se snaží pomoci všem pisálkům, kteří by opravdu ale opravdu už chtějí něco napsat. Nezáleží na žánru, délce, vaší národnosti nebo věku, zúčastnit se mohou všichni. Stačí se zaregistrovat na nanowrimo.org a můžete začít. Potom co si založíte profil, si můžete vytvořit vlastní psací projekt a každý den si zaznamenávat kolik slov jste napsali můžete i doplnit jak vám to šlo nebo jak dlouho jste psali. Svůj projekt si můžete opravdu tzv vymazlit, přidat mu žánr, jméno, kolik už má slov, odkdy ho píšete a tak dále a tak dále. Celý měsíc sledujete svůj průběžný postup a vidíte, kdy jste se flákali a kdy vám to naopak šlo. Jako motivaci dostáváte různé odznáčky a další serepetičky, které sice k ničemu nejsou, ale potěší. 

Výsledek obrázku pro nanowrimo 2019

Kolem NaNoWriMo je velká komunita, která ho podporuje a udržuje naživu. Na stránce najdete mnoho rad od profesionálních spisovatelů, odkazů na blogy, články nebo dokonce i workshopy ve vašem okolí (to se na náš bohužel nevztahuje). Můžete zde navázat kontakty s ostatními pisálky, i s  těmi českými, a navzájem si vypomáhat anebo se prostě jen bavit o čtení a psaní. Možnosti jsou téměř nekonečné.

Svojí první knihu jsem začala spát někdy ve třinácti, sice jsem jí nikdy nedopsala, ale i tak čítá úctyhodných 240 stran (sice je to fakt strašné, ale koho to zajímá). Píšu ráda, ale potýkám se s hroznou demotivací a především svojí leností. Nikdy nic nedopíšu, i když to mám v hlavě víceméně hotové a potřebuje to už "jen" napsat. Problém je, že u téhle části vždycky pohořím. Když mám dobrý den napíšu nanejvýš stránku a pak se dalších čtrnáct dní plácám po zádech, jaký jsem to pašák. Někdy na to nesáhnu několik měsíců. Moje sebedisciplína je na úrovni důchodců čekajících na slevy v Lidlu. Všemu vládne chaos a někdo někoho právě praštil holí. Prostě děs a hrůza. NaNoWriMo vnímám především jako motivaci a tak trochu i jako bič nad svými ohnutými zády nad klávesnicí. Snad mi to k něčemu bude. 

Výsledek obrázku pro nanowrimo 2019

NaNoWriMo za vás vaši knihu nenapíše, to chápeme všichni. Ale může vás namotivovat a tak trochu i dohlížet na vaše psaní. Rozhodně poskytuje spousty a spousty možností jak konečně začít psát ať už jde o knihu, povídku nebo třeba sbírku poezie. Tak co, jdete do toho?

6 komentářů:

  1. Jo o tom nedopisování rozdělaných věcí mi něco povídej :D Například ta z loňského NaNo by taky potřebovala dotáhnout, ale ne, já už zase rozepisuju novou. A to už mám asi nápad i na příští rok. Ale kdo to bude dopisovat, tak ví jí Bůh...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi bychom potřebovali nějakého profesionálního dopišovače, budeme ho krmit čokoládou a kafem!:D

      Vymazat
  2. Radši nebudu počítat, kolik rozepsaných projektů mám. :D Jakože NaNoWriMo se účastním pravidelně a pravidelně neúspěšně, ale třeba se to letos konečně zlomí. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono dost záleží co považuješ za úspěch. Třeba já se toho účastním hlavně abych se rozepsala a vytvořila si ze psaní jakýs takýs zvyk (návyk). Rozhodně si nedělám iluzi o 50 tisíci slovech, natož o hotové knize. Tak jako tak přeji letos mnoho štěstí a úspěchů! :)

      Vymazat
  3. To je moc pěkné :)
    Já jsem sice oficiální knihu nenapsala, ale můžu považovat svoji diplomovou práci aspoň za pokus číslo jedna :D A že mi dala hodně sil a času :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Diplomky (a bakalářky) by se podle mě počítat měly! Sama jsem s jednou bojovala a je to sakra práce, takže za mě máš určitě splněno! :)

      Vymazat

Každý komentář, včetně těch negativních, nás potěší, ploutev na to!