pátek 7. září 2018

Knižní velikáni #2

Už jednou jsem se probírala svojí knihovnou a vybrala speciální knihu určenou pro tuto rubriku. Není snadné najít knihu, která by zaujala jak vás, tak člověka, který si prohlíží vaší knihovnu, naštěstí, já jich mám několik. Minule jsem vám představila veliké leporelo Hry o Trůny. Dnes vám představím něco z jiného soudku.



Na některé knihy se vyplatí si počkat. I když to není kniha, kterou byste si nacpali do tašky a vesele jí četli v tramvaji, kdepak, tahle kráska, když si s ní lehnete do postele, vás zavalí tak dokonale, že se pak už ani nepohnete. 
Představuji vám úžasnou biografii cestovatelské legendy Miloslava Stingla!



Tato kniha, od nakladatelství Jota, ověnčená titulem Nakladatelský počin roku 2016 byla jedna z nejočekávanějších knih asi u všech fanoušků cestování, protože Stingl dlouhá léta mlčel o tom, jak se mu podařilo během tuhého komunistického režimu procestovat celý svět a tak, když se tato kniha objevila na pultech knihkupectví, chtěla jsem jí, jakožto správný milovník cestopisů, hned mít. Počkala jsem si si dva roky, než mi jí konečně někdo (bratřík!) koupil k narozeninám. A já si k ní ihned lehla a byla nadšená.




V boxu jsem našla záložku, malovanou mapu světa, vzorovou kopii pasu, CD z radiových přenosů a DVD z televizních vysílání o Stinglových dobrodružství, v knize pak bylo ohromné množství fotografií a informací. Bylo to neskutečné, po takovém čekání jsem měla tu knihu v ruce a nemohla se dočkat, až ji poprvé otevřu.



A když se tak stalo, byla jsem ohromená. Ta kniha byla ještě lepší, než jsem si vůbec kdy představovala. Těšila mě už jen ta skutečnost, že jí mohu listovat a když jsem se pustila do čtení, nadchla mě ještě víc.



Nemohu říct, že to je kniha, kterou by měl mít doma každý. Určitě si nemyslím, že by na každého zapůsobila tak jako na mě, ale věřím, že každý, kdo byl alespoň jednou okouzlen vypravováním doktora Holuba, Zikmunda s Hanzelkou, Stingla a nebo třeba hltal Cestomanii a nebo se rád kouká na objíždění světa na Trabantu, každý, kdo rád sní o tom, že se jednou podívá do nějakého neprobádaného kouta světa, tak ten určitě tuto knihu chce a pokud jí koupí, určitě neprohloupí.




Jo a ve mě to zase vzbudilo touhu stát se antropologem. Pro změnu. Už dlouho jsem jí být nechtěla. Naposledy tak při jiných cestopisech... Ale to jen tak na okraj. Myslím, že toto dílo vzbudí různé touhy v každém člověku. Ať už touhu objevovat, nebo prostě jen vycestovat někam do neznámého místa a zkoumat veškerá zákoutí, která to místo nabízí.
Výsledek obrázku pro travel gif
Zdroj
A máte vy v knihovně nějakého velikána, kterého každé návštěvě s pýchou ukazujete? Protože já mám v zásobě ještě tři!
Mějte se fanfárově!
Lesníček

7 komentářů:

  1. Wow! Tato kniha vypadá opravdu skvostně. Různé cestopisy mě hodně baví, takže se po této knize poohlédnu :-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není to cestopis jako takový, je tam spousta zajímavostí o výpravách, popisů míst a úryvků ze Stinglových knih, současně s tím tam je i hodně o Stinglovi a jeho osobním životě, je to prostě hrozně komplexní a zajímavá biografie cestovatelského velikána! :) Rozhodnutí plně podporuji! :D

      Vymazat
  2. Ja osobne na cestopisy veľmi nie som, ale kniha vyzerá spracovan veľmi dobre a hlavné je, že z nej máš radosť :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám z ní ohromnou radost! :D Když jsem ji vybalila, nosila jsem jí sebou po bytě jako miminko, stejně tak jsem o ni i pečovala! :D Nikdy jsem jí nikam nepoložila, aniž bych to místo pořádně prohlédla, jestli tam není něco, co by mohlo poničit vazbu! :D

      Vymazat
  3. Tohle vypdá skvěle. Pana Stingla znám a t akniha je nádherně udělaná. Myslim, že mám další knihu na seznamu, kterou hrozně moc potřebuju už kvůli jejímu zpracování. Ach joooo! :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chápu! :D Přesně tohle jsem prožívala, když jsem jí vídala v knihkupectvích a hrozně nutně jí potřebovala... :D Ještě že už to je vyřešené! :D

      Vymazat
  4. Knihu Stingl (hádám, že autorův životopis) máme teď doma, půjčenou z knihovny. :D Ale sama jsem ji ještě nečetla a popravdě jsem o autorovi neměla příležitost zjistit nějak hodně. Zatím. :)

    OdpovědětVymazat

Každý komentář, včetně těch negativních, nás potěší, ploutev na to!