neděle 19. listopadu 2017

5 knih, které by byly skvělým filmem

Abych pravdu řekla, nemám nic proti tomu, když se natočí film na motivy knihy, naopak to poměrně kvituji, znám spoustu lidí, kteří nečtou a film jim alespoň trochu přiblíží o čem to vlastně pořád mluvím. Občas se to skutečně vydaří, občas to je na pár facek.
Každopádně je několik knih, které by podle mého názoru skvěle fungovaly na plátně, jen se k nim nikdo nedostal, když se teď musí pracovat na všech možných a nemožných předělávkách už pětkrát předělaných filmů.






1. Brandon Sanderson - Elantris



Přiznejte se, vy, kteří jste tuto knihu četli, nenapadlo vás ani na krátkou minutu jak skvěle by se tato kniha vyjímala na velkém plátně? Celá Elantris by zářila, lidé by byli krásní a najednou, z ničeho nic by zafungovala neurčitá síla, která by šmahem zničila všechno krásné a nahradila něčím, z čeho se zvedají vlasy na zátylku. Do toho politické kličky, zrady, slovní souboje a roztržky. A do toho to, po čem touží každý průměrní Hollywoodský divák: Láska.
Když jsem knihu četla úplně přesně jsem viděla, kdo by měl hrát hlavní role! Zach McGowan (který by měl hrát hlavní roli úplně ve všem, gif je z Black Sails, seriál, který by měl vidět úplně každý), Idris Elba (který by měl hrát taky úplně ve všem) a hlavní ženskou roli bych dala Natalie Portman. Jo. To by chtělo pořádný rozpočet... 

2. Emily St. John Mandel - Stanice 11



Jedno vám povím, konec světa táhne. V jakékoliv podobě. To že v tomhle příběhu se to hlavní už odehrálo a všechno se vrací jen tak retrospektivně, na tom ani moc nezáleží. Protože na plátně by to fungovalo skvěle! Skupina lidí putující osamělým neosídleným světem, kde se příroda vrací na místa odkud ji člověk vytlačil. Do toho nějakou sugestivní hudbu od Audiomachine, do toho přičtěte kult šílenců a tajnůstkářskou vesnici, vzpomínku na starou lásku, která se nenaplnila a rozdělila ji právě i ona smrtelná nákaza. V hlavní roli Masie Williams!

3. Karel Čapek - Válka s mloky



Jistě, všichni jsme slyšeli o tom, že to někdo chce zfilmovat. A kam se tyto sny přesunuly? Do jaké dimenze, prosím vás? Já jen tak, že se o tom mluví alespoň pět let, co si tak všímám, ale ticho po pěšině. A přitom tohle by mohl být film, ze kterého bychom si mohli sednout na zadek! Spousta Čapkových knih už bylo natočeno a je třeba říct, že vážně dobře (Krakatit, Bílá nemoc), přesto jedno z nejzásadnějších děl české literatury chybí. Na divadelních prknech funguje, proč by neměl fungovat jako skvělý film! 
Je to akční, je to varovné a v hlavě naprosto živě vidím, děs v očích lidí, když si uvědomí, co udělali a že mají jenom jednu jedinou možnost, tedy přesunout se do hor ve vnitrozemí, protože Mloci, které předtím pro své potěšení zavírali do ZOO a do cirkusu odstřelují minami pobřeží. Sakra jen ten emotivní pohled na zbídačenou matku s dítětem v náručí stojících nad srázem, pod kterým začíná moře a po výčnělcích nahoru lezou mloci. Sakra to by bylo něco!

4. Isaac Asimov - Ani sami Bohové



Nebo vlastně cokoliv od Asimova. Možná někdo podotkne, že natočili Já Robot, nicméně musím oponovat, Já robot má jen stejný název, jinak dějově jde o úplně jiné věci, Asimov napsal povídkovou knihu, kdežto film byla jedna dějová linka, která neměla s původními povídkami téměř nic společného. Ony Asimovy povídky by daly na hodně dlouhý seriál, jeho série Nadace by se teoreticky měla také tak natočit, nicméně první zmínka a nápad na to přišel už také před dobrými deseti lety a nic, stejně jako u Války s mloky.
Nicméně Ani sami Bohové, to by bylo sakra něco velikého! Příběh o lidské chamtivosti a snaze o přežití jiného druhu na jiné planetě. Ten jiný druh si čtenář dokáže představit jen díky Asimovu mistrovskému vypravování, no lidi bohužel vidí až moc dobře a je jasné, že pozemšťanům nepomohou ani sami Bohové. A bylo by to na plátně skvělé, ještě kdyby se rolí herců zhostili Keanu Reeves a Matt Damon. Ach.

5. Robert Merle - Smrt je mým řemeslem



Ano! Jednoduše ano! Tohle přesně bychom potřebovali. Jasně, je nepřeberné množství filmů s tématikou druhé světové války, je hrozně veliké množství, stejně tak knih je hrozně moc. Nicméně tato kniha by si to zasloužila snad více než všechny ostatní.
Upřímně mě tato kniha děsí ještě dnes i když je to už nějaký ten pátek, co jsem ji četla, protože prostě zpověď nacistického pohlavára, který vede koncentrační tábor, je věc, která by měla děsit úplně všechny i když je částečně fiktivní. Merle je zkrátka Pan autor a realističností se mi staví chlupy na rukách, už jenom tím, že si při psaní těchto několika řádků vzpomenu na výjevy z knihy, které kdybych viděla na vlastní oči, nejspíš by mě donutily odvrátit tvář a snažit se neslyšet.
Říct koho bych viděla v hlavní roli je u tohoto tématu hrozně těžké, ale na druhou stranu, když si představím, jaký výraz by měla hlavní postava po celou dobu mít, viděla bych to na Christiana Balea


Jako bonus bych si asi dala Nikdykde nebo Kaziměsty. Je toho vážně hodně, hlavně jsem se musela velice přemáhat, abych nenapsala svého oblíbeného Joa Abercrombieho, protože to by v kině byla úplná hitovka! Měla jsem pět míst, zaplnila jsem pět míst, je to dobré. 
A jaké filmy byste chtěli vidět vy?
Dejte mi vědět v komentářích! 
Adios amigos,
Lesníček

3 komentáře:

  1. Kromě Čapka žádnou z knih neznám. Ale je pravda, že knih co by byly jako film skvělé je spousta. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A já i všechny ostatní vřele doporučuji, nebo minimálně toho Merleho, to je prostě povinná četba a tak :D I když se to zdá jako těžké téma a ne pro každého, tak já osobně, co se všeho ohledně koncentračních táborů a holokaustu obecně hrozně děsím, jsem to přečetla během chvíle a byla jsem úplně nadšená!

      Vymazat
  2. Já bych chtěla zfilmovanou novinku Jeden z nás lže, ale ze starších třeba Losing it :D Prostě takové oddechovky...:-D

    OdpovědětVymazat

Každý komentář, včetně těch negativních, nás potěší, ploutev na to!