čtvrtek 19. října 2017

F.R.I.E.N.D.S TAG


Už dlouho sem měla náladu na vymýšlení nového tagu, ale nápad ne a ne přijít. A jednou ráno ve vlaku mě to praštilo. Kdo by neměl rád Přátele? Tenhle kultovní seriál je prostě no... ikona, vyrůstali sme na něm, smáli se a brečeli a vůbec všechno. Takže proč nespojit dvě skvělé záležitosti v jednu? 

A ještě k tomu se TAG ponese ve znamení gifů!











Monica - autor, kterým jste posedlí

John Connolly
Tenhle autor je moje knižní láska. Narazila jsem na něj náhodou a byla z toho láska na první přečtení a už na doživotí. Některé knihy vlastním i dvakrát (v originále a v češtině), dokonce jsem si s autorem vyměnila pár mailů a to byl jeden z nejúžasnějších momentů v mém životě. Já ho prostě zbožňuji a nestydím se za to. 

Chandler - kniha, která vás spolehlivě rozesměje

Andrzej Pilipiuk - Kroniky Jakuba Vandrovce
Jak podle vás vypadá exorcista? Tajemný fešák v dlouhém kabátě, který se zjevuje v mlze a v ruce třímá bibli? A co takhle osmdesátiletý stařík z Ukrajiny, který vyhání duchy svojí domácí samohonkou, soutěží se starostou v pití a dokonce i v pekle se ho bojí? To je Jakub Vandrovec, ten nejlegendárnější vymítač duchů a alkoholik na celé Ukrajině. To si musíte přečíst.

Ross - odborná kniha/populárně naučná, která vás bavila

Události X
Už jste někdy přemýšleli jak tenhle svět skončí? Události X předkládají deset různých možných scénářů konce světa, hezky detailně probraných, vysvětlených a odůvodněných. Máme tu kolaps globálního trhu, přírodní katastrofy, epidemie a dokonce i nadvládu robotů. Veselé čtení to není, ale zajímavé rozhodně ano. Doporučila bych všem, kteří chtějí psát postapoliteraturu.

Pheobe - kniha, která byla/je většinovou společností odsuzována, ale vy jí máte rádi

John Irving - V jedné osobě
Nejsem si úplně jistá, zda jde o obecně odsuzovanou knihu, ale lidé, kteří nejsou na Irvinga zvyklý, na knihu moc nadšené reakce neměli. Ono taky 490 stran o tématu homosexuality, transsexuality a hledání svojí sexuální identity skrz skoro 60 let, to ne každý snese. Irving je prostě trochu jinde, ale já mu fandím!

Joey - kniha z jejíhož čtení, se vám sbíhají sliny

George RR. Martin - Píseň ledu a ohně
Snad si ani nevzpomínám na knihu, kde by se tak řešilo jídlo. Když se ženil ten bastard Joffrey a popisoval se do detailu snad každý chod, myslela sem, že budu potřebovat bryndák. A všechno bych to chtěla ochutnat! A nejlépe dvakrát! Kdo má také královské chutě jako já, může se mrknout na knihu/kuchařku z prostředí hry o trůny třeba TADY.

Rachel - kniha s nejkrásnější obálkou 

John Connolly - Kniha ztracených věcí
A už je tady zas! Pokud jde o nejkrásnější obálku vždy a za jakýchkoli okolností to bude vyhrávat tato kniha a to její české vydání. No řekněte, není nádherná?
Výsledek obrázku pro kniha ztracených věcí

Günter - kniha které jste stále nedali šanci
Výsledek obrázku pro gunther friends gif
Roman Bureš - propast času 
Tenhle kousek mě zaujal minulý rok a dostala jsem ho pod stromeček. Máme to víceméně znovu vánoce, vyšel dokonce druhý díl a já ještě neotevřela ani ten první. Děj vypadá lákavě, recenze také nejsou špatné, tak co mi pořád brání? Asi ta moje věčná lenost. 


Richard - stará kniha, kterou přesto milujete

K.J.Erben - Kytice
Kytice se mi poprvé dostala do ruky někdy v sedmi letech. Nemám pocit, že by to na mě zanechalo nějaké následky, i když no... Každopádně je to srdcovka. Snad žádnou klasickou literaturu nezbožňuji tak moc. Kam se svými horory hrabe King.

Pheobe a trojčata - nejdojemnější knižní okamžik

Související obrázek
John Steinbeck - O myších a lidech 
Zde mluvím i za Lesníčk a asi za všechny, kteří tuhle neuvěřitelnou knihu četli. Možná si říkáte, co je na tom konci sakra dojemné? Jestli vám to nedochází, jděte si jí přečíst znova. Že jste jí ještě nečetli? Tak mazejte do knihovny a připravte se nechat si rozcupovat duši na kousíčky.

Carol - kniha, která vás překvapila
Výsledek obrázku pro friends carol gif
Ruta Sepetysová - Sůl moře
Nijak se netajím tím, že mě YA prostě nebere. Ani tím, že mě slavné knihy nějak neberou. Minulý rok byl okolo soli moře neuvěřitelný poprask, tak sem knihu tak nějak vytěsnila a musím se přiznat, že sem udělala obrovskou chybu. Tahle kniha není ani trochu YA, je realistický, surová a vyčerpávající. Ale hlavně, je skvělá, neuvěřitelně skvělá.

A co vy a vaše oblíbené postavy z Přátel? Budu ohromně ráda za vyplnění tagu, s gify si nedějte hlavu, jsou jen pro zpestření. Klidně si do tagu přidejte vaše oblíbené momentky a postavy, protože upřímně, kdo by neměl rád Přátele?
Váš Dortíček & Žakelína. 

2 komentáře:

  1. Na přátelích jsem vyrostla a miluju je stále. :)) Tag s nimi je naprosto geniální nápad. :)

    OdpovědětVymazat

Každý komentář, včetně těch negativních, nás potěší, ploutev na to!