sobota 27. května 2017

Velryba na setkání s kosmonautem

Od Albatros Media jsme byly pozvány na setkání s, již světoznámým, autorem - Jaroslavem Kalfařem. Žel Dortíček nemohl, tak jsem vzala odpovědnost na svá lesnická ramena a vyrazila 24.5. 2017 do DOXu a poslechla si zajímavý rozhovor.


Zdroj


Zní to zajímavě, že? Setkání se světoznámým autorem, který svojí prvotinou - Spaceman of Bohemia (Kosmonaut z Čech) - zaujal anglicky psané deníky typu The Guardian, či NY Times, kteří ji jejím obsahem přirovnávají k Michaelu Faberovi a jeho Knize zvláštních nových věcí (je ale daleko zábavnější...).
A zajímavé setkání to bylo hned z několika důvodů.

Zdroj
                                                   
Asi někteří zaregistrovali, že nad uměleckou galerií DOX je už nějakou dobu nainstalovaná velká dřevěná vzducholoď (jmenuje se Gulliver). Tam se setkání konalo. Je to super místo. Jen se ta vzducholoď kývá a houpe s každým nekontrolovaným pohybem, takže člověk silněji dupl na schodech a už se kývala celá vzducholoď. Tak jsem tam seděla a tiše se modlila, aby nepřišla bouřka s nějakým silnějším větrem.


Prostory jsou ovšem dost neotřelé a často nevídané.


Samotný rozhovor se nesl v trochu upjatém duchu, zdálo se mi, že ani autor ani dotazující se nemohli dostatečně uvolnit. Nicméně i tak rozhovor přinesl spoustu zajímavých informací.


Od samotné tvorby knihy, která v původním vydání byla napsána v angličtině, po těžkosti vydávání knih v USA a proč knihu nepřekládal sám autor. Od Kalfařova dětství v Česku, přes stěhování do nového domova v Brooklynu, až po současnost. Dostalo se také na autorské čtení tří ukázek z knihy, ani na samotné návštěvníky se nezapomnělo a byl dán čas na dotazy, kdy po klasickém rozpačitém začátku padaly i zajímavé otázky, například proč je hrdina knihy Jakub Procházka prvním Českým kosmonautem, když tím prvním byl p. Remek.


Bohužel jsem musela odejít dřív, měla jsem migrénu a byla ráda, když jsem z přetopené vzducholodi odešla, ale co vím, tak po dotazech se všichni přesunuli do budovy DOXu, kde probíhalo setkání s autorem, byla možnost zakoupení kávy i samotného výtisku a požádání autora o podpis.


Každopádně dozvěděla jsem se dost zajímavých informací, které by mi pravděpodobně unikly a jen tak bych je nedohledala a i kdyby byly by to jen neověřené informace z hlubin internetu. Jsem tedy ráda, že mi Albatros Media nabídli tuto příležitost setkání a i když jsem ji nemohla využít naplno, nelituji, že jsem šla.


Žádné komentáře:

Okomentovat

Každý komentář, včetně těch negativních, nás potěší, ploutev na to!