čtvrtek 29. prosince 2016

Má hráčská vášeň

Máloco mě plní takovým pocitem štěstí a klidu jako knihy. S tím se snad můžete ztotožnit skoro všichni. Ale další z té malé řádky věcí, která mě činí velmi a velmi šťastnou jsou videohry. A co se stane, když se tyto dvě věci spojí? No přeci nebe. Fotočlánek vám lehce přiblíží jaké to je, když ste hráč-čtenář a jak moc vám to zasahuje do rozpočtu.

Abych to uvedla na pravou míru, nejsem žádný profi hráč, nemám doma všechny herní konzole (což je škoda) a ani nadupané PC (ještě větší škoda). Ale videohry mě neskutečně baví, doprovázejí mě už od nějakých šesti let, kdy jsem hrála na PS1. Mám slabost pro Zaklínače a World of Warcraft, což vám bude z fotek asi dost jasné. Upřímně, nikdo, kdo to nikdy nezkusil, nemůže pochopit jaká to je občas úleva, někomu dát ve střílečce pořádně přes prdel, zvlášť po dlouhém dni.

Hry s příběhem, který se dá přenést do knih nebo naopak, to je ale ještě něco víc. Můžete tak příběh prožívat z několika různých perspektiv (na to sem dokonce dělala semestrální projekt). Ale hlavně, můžete si vychutnat všemi smysly a poodkrýt souvislosti, které vám doposud zůstávaly skryté.

Začneme Wolrd of Warcraft. Hry s opravddu rozsáhlým lore (příběhem), které si dlouhodobě udržují jedny z největších prodejů na světě. I já jsem podlelhla vábení WoW a kpupím si kde co, s jeho tématikou. Knihy nevjímaje. A upřímně, když si přečtete knihu a pak procházíte oblastmi a plníte úkoly a najednou si uvědomíte ten kontext, je to jako rána pěstí. Kdo hraje wow aniž by znal lore, hraje podle mě jen půlku hry.
Zatím skromná, avšak stále se rzrůstající sbírka.

Knihu Felicii Day, jsem si koupila hlavně kvůli jejími miniseriálu na YT, The Guild, který pojednává jak jinak, než o wowku.
Za tuhle krásku se zasloužil Fantom print a já jsem mu neskonale vděčná! Dostat za necelou 500 tak neuvěřitelné množstí textu (na encyklopedii) a hlavně ty ilustrace! A křídový papír. No díkybohu za Fantom print. Kniha je první ze tří plánovaných kronik, keré mapují různá odbodí světa Azeroth. Tahle konkrétně se zaobírá samotným vznikem, božstvy a legendami.




Další mojí velkou láskou a to spíše literární než herní, je Zaklínač. Bohužel můj počítač rozjede jen jedničku a k ostatním dílům se dostávám jen přes gameplaye na YT. Proto se spíše věnuji knihám, ale upřímně, jak bych vůbec mohla odolat a nic si z toho nekonečného merche nekoupit?
A opět o k Zaklínači a to spíše hernímu všla neuvěřitelná encyklopedie (ó díky Fantom printe), občas v ní jen tak listuji a dívám se na ty neuvěřitelné ilustrace a přeju si, aby byl Geralt reálný.



Tak to by bylo něco málo o mé hráčsko sběratelské vášni. Nutno říct, že to vyčerpává nejen mé poličky, ale hlavně můj rozpočet. Nu což, to už je asi náš úděl ne?
A co vaše hráčská já? Taky jste někdy neodolali a zkoupili všechna trička a knihy?

Žádné komentáře:

Okomentovat

Každý komentář, včetně těch negativních, nás potěší, ploutev na to!