čtvrtek 29. prosince 2016

Komplet aneb strastiplná cesta

Je jen několik epických pocitů v životě člověka. Některé trvají déle, některé jen okamžik.
Jeden z těch dlouho trvajících je radost, která se projeví u knihomola v okamžiku, kdy získá poslední knihu, co mu chyběla do kompletní sbírky oblíbeného autora.
A radost se násobí, když autor nevychází česky a na poslední knihu jsem musela čekat dlouhého půl roku!
Ale mám to.
Je to doma.
Komplet.
Let me love you Joe!





To že Joe Abercrombie je můj nejoblíbenější autor se o mě všeobecně ví. I když ho neznám tak dlouho, jako někteří jiní, dokázal mě přesvědčit o tom, že je neskutečně talentovaný a jeho knihy pro mě mají zvláštní kouzlo. Někomu přijdou
některé části rozvláčné a nudně zdlouhavé. Ne tak mě. Každé slovo čtu s neskutečnou radosti a napětím, co bude následovat.
Když jsem dočetla Rudou zemi, vypadala jsem jako rybičky z Hledá se Nemo.




A tak jsem začala číst anglicky psané knihy. Kvůli Joeovi.
Věděla jsem, že existuje další trilogie, tak jsem ji přečetla, protože byla k dostání v Česku, nebyl problém sehnat všechny knihy. Sice nejsou ze stejné edice, ale koho to zajímá? Mám je!
Ale byla tu ještě jedna kniha, taková co předchází trilogii První zákon. Kde se dozvím o mučení, které podstoupila jedna z nejlepších postav vůbec - Mrzák Sand dan Glokta... Sharp Ends. Bohužel vyšla až po mé poslední návštěvě Anglie. A tak jsem začala tahat za nitky, které jsem našla. A jedna vedla přímo do Anglie - k sestřenici studující v Chestru (nádherné město), poslala jsem jí dvacet liber, s životně důležitým vzkazem: Kup Sharp Ends za každou cenu! Nutně tu knihu potřebuji ve svém životě.
A tak jsem čekala. Čekala jsem, že přijde poštou, každý den jsem nedočkavě nahlížela do schránky, jestli tam není výzva k vyzvednutí balíčku. Ale nikde nic. Tak uplynulo půl roku v nevědomosti. Sestřenice se vracela na Vánoce domů. Napsala jsem jí.
Kniha je už dobré dva měsíce v Česku. Mé srdce zaplesalo radostí.
Měla jsem vlastně rande naslepo. Nevěděla jsem, jestli kniha bude vázaná, nebo paperback. Nevěděla jsem jak bude tlustá, velká, jak se mi vejde do poličky, jestli bude mezi ostatními vyčnívat. A jak vůbec bude vypadat!
Vypadá nádherně.
A já jsem spokojená a šťastná. Snad ani nemusím vysvětlovat jak moc.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Každý komentář, včetně těch negativních, nás potěší, ploutev na to!